72dpi_f196-insitu-1-1

משטחי נגישות למדרגות

חשיבותם של משטחי נגישות למדרגות

משטחי נגישות למדרגות הם משטחים דקים העשויים מגומי חזק עם בליטות, המגיעים בצבעים שונים. את המשטחים הללו מדביקים לפני המדרגות והם מאפשרים לאנשים, בעיקר עיוורים, להבין כי הם מתקרבים למכשול. בנוסף, משטחים אלו מקטינים את הסיכון להחלקה למטה במדרגות, על ידי הגברת החיכוך עם הנעליים. מדובר באחד מפתרונות הנגישות הנפוצים ביותר בישראל, אותו ניתן לראות בשורה ארוכה של מוסדות, כגון אולמות ספורט, בתי ספר, מתנסים, במבני עיריות ומועצות, במשרדי ממשלה, באולמות אירועים, במתחמי ספא וכיוצא בזאת.

הצורך בהתקנת משטחי נגישות למדרגות

למרבה הצער, לא נדירים המקרים שבהם אנשים נופלים במדרגות, בין אם ילדים, מבוגרים או קשישים. נפילות אלו גורמות לא פעם לפציעות קשות. על מנת להקטין את הסיכון ישנה חשיבות גדולה להתקנת משטחי נגישות למדרגות, כאשר המשטחים שאנו מציעים מיושמים על ידי הדבקה. הם אינם מצריכים כלי עבודה מיוחדים אך עדיין חשוב ליישם באופן נכון ומקצועי, ובמידת הצורך נשמח לעמוד לרשותכם ולספק ייעוץ.

מעבר לכך, הצורך בהתקנת משטחי נגישות למדרגות נובע במקרים רבים מהגדרות החוק. חשוב לדעת כי בישראל קיים חוק המחייב הנגשה של תשתיות, מבנים ושירותים לאנשים בעלי מוגבלויות, בכללם נכים ועיוורים – אשר משטחי הנגישות תורמים רבות לבטיחותם והתמצאותם בסביבה. מדובר בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, אשר מונה שורה ארוכה של תקנות נגישות התופסות בין היתר לגבי מקומות תעסוקה, מוסדות ציבור, מוסדות לימוד וחינוך. למעשה, כמעט כל מוסד ציבורי או עסק חייב לבצע הנגשה כזו, הניכרת במגוון אלמנטים המתחילים כבר בחנייה ומגיעים עד לחדרי השירותים של המקום.

יש לציין כי החוק אינו בגדר המלצה אלא מהווה חובה, אשר אי עמידה בה עלולה לגרור בעיות לא פשוטות. כך למשל, אם מדובר בעסק הרי שההנגשה נדרשת לצורך קבלת וחידוש הרישיון, מלבד כמובן שמירה על קהל הלקוחות המונה גם אנשים בעלי מוגבלויות. כמו כן, מי שאינו מנגיש מסתכן בכך שיוצא צו המורה על הקפאת הפעילות במקום עד ביצוע ההתאמות הנדרשות, והוא עלול גם למצוא את עצמו בפני תביעה אזרחית או פלילית. התוצאה של תביעות אלו עלול להיות קנס לא קטן המוטל עבור כל יום שההנגשה לא בוצעה, וכן קנס של עשרות אלפי שקלים בתביעה אזרחית.

לאור סיבות אלו ונוספות, יש להתקין אמצעי הנגשה הולמים, החל במאחזי יד ועד משטחי נגישות למדרגות כפי שחברתנו מספקת. לפרטים נוספים והכוונה מקצועית בנושא, להזמנת מוצרים וקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית, פנו אל חברת "מה שבטוח" – פתרונות לסביבה בטוחה – בטלפון 052-3301845.